CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

07 October 2010

.....setelah sekian lama.....

halooooooo!!!

lama kan x update...

bz la uruskan hal kahwin...

soooo sy lum sempat nk update pic kat blog sy...

sape yg nak tgok sila la ke FB saya..

tu pon masih dalam proses...

line berukband lombab gilos....





19 August 2010

~ sEtELaH sEkIaN LaMa ~

lama nye x update blog ni...
tp kali ni aku cuma nak citer pasal roti boom...


sejak awal pose,
aku teringin sangat nak mkn roti boom...
tp x jugak aku temui kat pasir gudang ni
tapi tadi bila dah jumpa,
indah khabar dari rupa plak....
ermmmm keciwa...

paling xleh handle
ady (tunangku) boleh buat lawak...

ady: abg dah ckp ayg xkan dpt cr lagi roti boom mcm pose lepas
aku : nape pulak???
ady: la tak tau ke yg org yg buat roti boom tu dah mati???

dengan bodohnye aku percaye...
aku makin semangat nak tau...

aku : mane abg tau sayang????
ady : la kecoh dah...
aku : dia mati nape?sakit ke???
ady : lama dia koma lepas kejadian tu....
aku : kejadian ape????
ady : masa dia tgh buat roti boom tiba2 roti tu tu meletooop...
BOOOOOOOOMMMMM!!!!!
kihkihkihkihkihkih...
aku : abaaaaaannngggggggg!!!!
(geram tahap gaban)

hinggap la dua tiga kali pukulan aku kat lengan dia...
hihhaahahhahahha...




07 August 2010

HUTANG!!!

feNiN tEngOk sUrat Nie sMpaI...

sIap baGi jaDuaL pEmbaYaraN...
tAu La akU nAk baYo...
tEmPoh bAyO 14 taHuN...
sMpaI taHuN 2024...
pErGh...



bUkaN sIkIt oOo...
rM 36 O1o.4O
bUat 2 taHuN nIe kEne bayO sEbuLaN
rM 1O0..tApI akU mOhOn pENgurAnGaN..
xLaraT oOo....


bOraNg nIe dIe baGi sEkaLi dGn sUraT
sOo akU akaN iSi n pOst...
hOpEfuLLy dApat < 2Ok...
hIhaHaHaHa...



24 July 2010

~ NAIK PANGKAT & NAIK GAJI ~


kata orang
rezki mereka yg nak khwin ni mencurah2....
dulu aku sering tertanye2 betol ke?
tp sekarang, seriusly....
mmg mencurah2....
x caye????
lepas aku tunang aku dapat keje...
selang sebulan
ady dapat tukar kerje yg lebih baik...
n now....aku dah naik pangkat n gaji....
bestnyeeeeeee....
nampak nye ade la rezki ank2 sedara aku
nak dapat duit raye tahun ni...
hihhahahhahahhaha
syukur kepada yg maha Kuasa....




17 July 2010

~ bOrINg taHaP cIpaN ~

oleh kerana aku bosan gile smlm
aku dok pikir ape aku nk wat
jeng...jeng...
tetibe muncul satu idea...
aku buat penunjuk arah
yg amat berguna untuk para tetamu
yg datang dari luar kaw muar...
so xla ssh sgt nk cr uma aku nnti...

jOoM tEngOk keKrEatiFaN kU...



bELok kANaN....



bELok KirI....



nAk tErOs bOLeh
nAk bELok kIrI pOn bOLeh...

hihahhahahhaa
daaaaaaaa....



15 July 2010



~ pEMudE hAraPaN baNgsA ~

tadi petang aku turn JB
ala saje jalan2 cari pasal & makan
hihahahahhahahha...
" WARONG WAK RADOL U-TURN KEMPAS "
peh mmg terbaek beb...
kene mesti terangkat...

ok cukup...
aku bukan nk promote kedai tu
coz klu korang g aku x untung pape...
hiahhahahahhahahhaha...

d pendekkan citer
aku balik mestilah lalu highway pasir gudang kan
so sampai jek kat fly over
kawasan perindustrian tebrau tu jame...
OMG...i don't like....

maju dan terus maju perlahan2...
tup tup beberapa mamat yg x d kenali
bg isyarat berhenti...
alamak????
kes rompakan ke apa ni????
rupa2nye....
ada kereta rosak...

sangat perit oooo....
kereta tu rosak kat lane knan...
peh kalau aku dah menggelabah dah...
tapi...mlm ni aku terpegun tgok
pemuda zaman skrg...
masih ada yg prihatin....
" gua tabik sama lu all bro "


(bukan gambar sebenar)
diorang tolak kereta yg rosak tadi beramai2...
ada dua kete yg di penuhi jejaka2
idaman malaya berhenti kat tgh jalan
n smua kereta terpaksa berhenti
pastu diorang tolak kereta tu
ke bahu jalan....

peh mmg aku respect gile kat mamat2 tu...
cop!!!!pemilik kereta rosak tu bukan pompuan ok....
seorg lelaki dalam 29-30 gitu la....


"APA YANG PENTING???KERJASAMA"




14 July 2010

salam sume
hari ni aku nak ajak korang cerite pasal
" kenderaan mengikut peringkat umo manusia"


peringkat 1
walker
4 bulan ---> 9 bulan


peringkat 2
stroller
bape2 bulan ---> 3 thn



peringkat 3
kete mainan
3 thn ---> 7 thn (mengikut kehendak!)



peringkat 4
7 thn ---> 12thn
kete control bese2 je



peringkat 5
kete control berjenama
12thn ---> 19thn



peringkat 7
19thn ---> 50thn


hehehhe
mengikut kemampuan
x mampu tuh, wat care x mampu
jgn menggedik nak bli



peringkat 8
70 thn----> smpai bertahan!



peringkat terakhir
kire da x bertahan arr tuh
_al-fatihah_

renung2 kan....
.......selamat beramal......

12 July 2010

" 12nd July 2010 "

tapi lom dapat confirmation letter...
ntah kan confirm ntah kan tidak...
dengan naik lunch lambat jerk..
wahai bos....confirmkan la aku...
naikkan la gaji aku...
hihahahahhah


.... Ecoscience Engineering Sdn Bhd ....

walau baru 3 bln
aku dah leh masyuk la dgn staf2 kat sini...
nak kenal x dgn kengkawan aku???
jooooooooommmmm....

gambo ni di ambil masa
majlis perpisahan ivy kat KFC....

ala2 xde mood nk berbloging
seminggu dua ni...
ntah la..
nnti dah dtg mood aku nak berblog
aku sambung citer lain k...

"aDiOs aMigOus"



04 July 2010


~ pILiHan yaNg aDe ~

pEnInG gAk kEpaLe nAk kaHwIn niE
baNyaK bEndA nAk kEnE pIkEy
tApi yaNg bUat aKu pEnIng sEkarAng
tAng pElaMin...
jOm tEngOk pILiHan yG akU adE...

nIe pILihaN yaNg aKu paLiNg sUke...
taPi bElaKaNg kEne tUko warNa pUrpLe...


yaNg nIe PiLiHan kE2
taPi mEmbEr2 Fb akU raMai piLih yaNg nIe...


yaNg niE pOn saMe mCm yaNg kE2 tUe
cuMe dIa tErpIsaH jErk....


aLa2 taMan taPi sO tOmeL
kaNg x sEsUai dEnGaN kElEbaRaN
rUaNg taMu akU tU....


naMpak kLasIk kaN???
nIe pILihaN sI diA....
akU sUka gAk tapI Old FesYeN...

u aLL adE kOmEn @ nAk kOngSi IdEa???



01 July 2010

~ rIsAu ~

ermmm...
mcm yg korang tau la kan,
dah tinggal bape bulan jerk aku nk khwin...
tp ada 1 benda paling merisaukan aku.....
cuba la korang plak tolong pikirkan untuk aku,
jalan penyelesaian yg patut aku buat....
mcm2 cara mcm2 produk aku guna
tapi x jugak berkesan...



sangat sakit ok...
klu korang ada petua nak kongsi, plzzzzz help me...




20 June 2010

~ hEpPy fAthEr's dAy ~

"selamat hari bapa" di ucapkan kepada
ayah2, bapak2, abah2, daddy2, papa2, walid2
di dunia ni....jasamu di kenang
sampai ke akhir hayat xspecially 4 my father...
tp entri aku kali ni bukan pasal bapak aku
tp pasal seseorg yg perasan
diri nye dah menjadi bapak n
nk jugak aku raikan dia....hihahahahaha....

jeng! jeng! jeeeeeennnnggggg!!!! ni la orangnye....

sempena nk meraikan dia
aku kene masak untuk dia...
menu???dia yg pilih...




sambal udang petai, sambal goreng &
telor dadar kegemarannye....

soooo seawal pagi aku dah bgn g cari semua bahan...
dalam kul 12.30 siap semua
kitorg lepak mkn kat tasik pasir gudang...
lepas makan kitorang main posing2...
hihahahaha kitorg mmg xde keje dan suka cr keje...

ade yg paling gile...have fun...
(leh tgok video d bawah)
so sweet my fiance...
i love him...
pas dah penat menggile kitorg gerak g JB...
mcm biasa angsana...
of course tempat yg d tuju ialah
"rest & go" - gintel...

have fun!!!
bile dah bosan round angsana kitorg pikey
mane nak g pastu...bosan la JB ni,
semua dah pergi...
nak balik uma lagi bosan...
tetibe teringat 1 tempat yg belom pernah
kitorang jejak...
xtau jalan pon main redah jerk...





amacam???
ada mcm kat melbourne x???
hihahahahhaha.....
hehehehe sebenonye kitorg pegi.....

yeeeeaaaahhhh....
puteri harbour @ kota nusajaya...
tp lom siap sepenuhnye
soooo sedikit x cntik lorrr...
ok sekian sahaja entry wat kali ni...

pasni xtau bile update my blog
coz biasanye ari2 keje saya selalu ngantok awal...
hihahahahaha mau titoooooonnn....
daaaaaaaa~~~~














video

16 June 2010

~ kEnE rEjEct ~


cantik x baju ni???cantik kan2....ermm tapi dah kene reject dgn akk2 aku...katanye x sesuai untuk buat baju nikah....sooooo aku kene la cari baju lain...tp baju ni aku letak buat hantaran terus...hehehehehe bijak x aku????aku nak buat baju konvo kat UTM la bln 11 nnti...ermmmm bestnyeeeee...



ape???baju baru????ermmm tu rahsia k..yg aku baru li sebagai ganti baju ni xleh d tayang kan d kalayak ramai...ady ckp yg ni pasti akk2 aku akn lagi reject...hihahahahahaha...jgn terkejut beruk akk2 aku sudah.....



sejak akhir2 ni kitorg makin sebok uruskan hal perkahwinan kitorang...kat opis of course la sibuk gile...apatah bila dua staf account nk benti n semua keje diorang aku kene belajar secepat mungkin.....peh mcm nk pecah kpala aku....tp xpe....ilmu tu penting.....



so weekday aku bz kat opis....mlm kekadang jerk kuo dgn ady, tu pon g makan jerk.....weekend plak sibuk uruskan hal perkahwinan...selama aku keje ni, aku lom jumpa lagi hari ahad tau....mesti indah kan u all punye ahad...hihahahahahahaha...






03 June 2010



~ tEnsIoN ~

apE yaNg akU raNcaNg x jaDi...
saLaH kE akU nAk g hOnEymoOn sEbelOm maJLis uMa LelaKi???
akU bArU kEje xLeH amek cUti paNjanG taPi naPe xDe OraNg nAk paHaM???

niE akU nAk aMek pakEj pHotOgrapEr sIap OutdOor sEkaLi....I dOnt cArE...
pEtaNg maJLis tUe akU kuO g taNjuNg eMas...pOrt pErtaMe kItOraNG daTiNg dOlu2....


taPi akU pOn mCm OraNg lAiN gAk...
aDe ImPiaN & harApaN...
waLAupOn maJLis x hEbat maNe taPi akU nAk Ia jaDi mEmOri tEriNdaH daLaM hIdOp
akU & diE.....



01 June 2010

~ lOlipOp ~

taNpa d sEdarI,
maJLis akU daH tgGaL 4 bLn jErk laGi...
oLeH kEraNa akU barU jE keJe sOo...
akU baNyak mIntak sPoNsOr darI
akak2 akU...
aCi x???
acI lOo0r kaN???

akU x pErNah laGi dpt dOk uMa arI aHad
mEstI adE jErk akTiviti...
mCm mIngGu lEpas akU pEgI kOta...
kItOrg pEgi piLih cInciN kaHwiN...
x saMpaI atI nAk mIntak yaNg maHaL2,
sO akU miNtak yaNg mUrah2 jErk..

kitOrg kEne bUdgEt2
cOz baNyak laGi yaNg kitOraNg nak utaMakaN
cOntOhnyE mCm aNdaMan,
sEtIap OraNg adE iMpiaN kaN...
sO kitE kaHwiN sEkaLi jEr,
nAk la wAt yaNg tErbaEk kaN2???

paStu kaMeraMan,
kitOraNg tErMiNat pLak dEkat
" cUstOm aLbUm "
pEh caNtIk gIlEr...
ha Nie pOn akaN d utaMakaN
taPi nI kEne tgOk bUdgEt...
kaLau xDe kitOrg gUne kaMeraMan bIaSa jErk...

ha pAs tgOk cInciN,
kitOraNg g bEli sEviniOr uNtUk faMiLy adY,
i cHoOsE....



taaaaaraaaaa....
lOlipOp!!!!!
sO swEet..akU sUke gIler...

taDi pEtaNg kitOrg g tEMpaH kaD
Eh maMat tU mCm nAk x nAk jErk...
haNgIn akU...
taU takOt bILe akU cakaP x pELah...
ha kaD jEmpUtaN pOn sImplE jErk cOz
lEpaS baCe pOn oraNg akN bUaNg
bEtOl x???

aNd nOw akU bEtOl2 pEnat nAk tItOn...
nIte EveRyOnE....
"sWeEt drEaM"