CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

24 March 2010

MASALAH


Azlan sudah hampir sejam duduk disebuah bar
sambil
merenung minumannya.
Tiba-tiba datang si Mat, si mamat
penyakat.
MAt suke menyakat orang tak kire mase dan
waktu.
Dilihatnye si Azlan ni hanya merenung
minumannya.
Lalu dengan pantas si Mat merampas minumannya

dan meminumnya tanpa rase bersalah.
Si Azlan hanya
merenung sedih
dan kelihatan seperti ingin menangis.

Lalu si Mat pun berkata.

Mat : Rilek ar bro, gua gurau je tadi.
Biar gua belanja lu air.

Azlan : Bukan aper, harini adalah hari paling teruk
aku. Kau tau? Dah la aku tertido dan bangun lambat pegi
ke ofis. Pastu sampai-sampai, boss aku marah giler terus
pecat aku. Pastu aku nak blah la dari ofis tu. Time aku
cari kete aku, kete aku lak kene curi. Report polis, polis
kate tak boleh wat pe pun. Pastu aku balik la umah naik
teksi. Sampai je umah, aku baru teringat wallet aku
dengan semua credit card aku dan segala macam mak nenek
kad sume ade kat wallet aku tu. Driver teksi yang bijak
tu blah camtu je. Aku masuk umah pastu terus masuk je
bilik, aku nampak bini aku tengah tido dengan aku punye
tukang kebun. Skang aku datang la sini. Aku pikir aku dah
takde semangat nak hadapi sume ni. Aku mahu mati.Tapi kau
rosakkan semuanya.

Mat : Apesal dengan aku plak?

Azlan : Kau bodoh!! Ko minum racun aku ape kes?!!!!


*p/s: jgn suka2 minum air org...hikhikhik...


0 cOmmEnt: